Nealertovanie umelého otvorenia na 4. stupni

Na jednom z klubových turnajov sa vyskytol nasledujúci prípad:

Hráč otvoril 4 , hláška nebola alertovaná, súper sa napriek tomu spýtal, čo tá hláška znamená, keďže tento pár často nealertuje umelé hlášky. Partner otvárajúceho nato povedal, že 4 sú dlhé srdcia, garantujúce aspoň 8 a pol zdvihu. Na to sa súper spýtal prečo hlášku nealertoval, na čo mu odpovedal, že hlášky nad 3NT sa nealertujú.

Pravidlá alertovania však hovoria, že umelé otvorenia sa alertujú na všetkých stupňoch a  ostatné hlášky sa od 3NT nealertujú.

Pokiaľ hlášku, ktorú máte alertovať, alertovať nebudete a súper privolá rozhodcu, môže byť pridelený upravený výsledok – napríklad, ak by dobrou obranou voči 4 bolo 5 možno by na 4, ak by boli alertované, prišla kontra vraviaca partner mám trefy a druhý hráč by možno zadražil 5. Aj v prípade, že súperi neboli nealertovaním hlášky poškodení, tak vám rozhodca môže prideliť procedurálnu pokutu. V tomto prípade k tomu nedošlo, keďže som sa o incidente dozvedel až na posedení po turnaji.

WordPress theme: Kippis 1.15