Má sa alertovať hláška 3 piky v tejto sekvencii?

Print this entry

V súťaži družstiev vznikol konflikt po nasledujúcej dražbe:

Pas – Pas -Pas – 1BT
Pas – 2 – Pas – 2
Pas – 3 – Pas – 4

Hráč na severe sa začal rozčuľovať, pretože hláška 3 nebola alertovaná. Súpera na západe obvinil, že je klamár a ten, namiesto toho aby privolal rozhodcu, použil na jeho adresu vulgárnu nadávku.

Sever prišiel za rozhodcom, až keď začali dražiť ďalšie rozdanie, popísal, čo sa stalo, keď som s ním prišiel k stolu, vyzval som ho, aby pred súpermi zopakoval, čo mi povedal, odmietol to zopakovať, tak som to zopakoval vlastnými slovami, spýtal som sa západu, či použil hrubý výraz, ten ho priznal. Výsledok som ponechal v platnosti, keďže prípadné alertovanie nemalo vplyv na konečný záväzok, ani na priebeh obrany. Družstvu, za ktoré hral západ, som pridelil pokutu 1 VP. Keďže atmosféra pri stole bola napätá, až dodatočne som si uvedomil, že sever som mal prinajmenšom napomenúť, keďže sa tiež nevhodne zachoval a svojim obvinením vyprovokoval bezpochyby neadekvátnu reakciu západu.

Moja otázka je pre kolegov rozhodcov

Má sa hláška 3 alertovať? Ja som rozhodol, že sa alertovať nemusí, ale aj keby sa alertovať mala, tak jej alertovanie či nealertovanie nemalo žiaden vplyv na konečný záväzok, ani na hru obrancov.

2 – Stayman, otázka na drahý štvorlist

2 – nemám drahý štvorlist

3 – 5 list pikový, 4 list srdcový, sila postačujúca na celú hru. Ak máš trojlist pikový, draž 4, ak ho nemáš, povedz 3BT.

Záver: Z diskusie pod článkom vyplynulo, že by sa hláška 3 v takejto sekvencii alertovať mala.

Doporučenie: Ak ktokoľvek z hráčov vysloví podozrenie, že došlo k nezrovnalosti, mali by ste privolať rozhodcu, ak vás z nezrovnalosti podozrieva protistrana a neprivolá rozhodcu, privolajte ho sami, do jeho príchodu zbytočne o nezrovnalosti nediskutujte, inak môže dôjsť k úniku neoprávnených informácii, či ku eskalácii konfliktu.

WordPress theme: Kippis 1.15